Maksu- ja toimitusehdot

Nämä ehdot ovat voimassa 05.03.2024 alkaen, Päivitetty 02.10.2025

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin ja ne lähetetään, kun ostoskorin sisältö on maksettu verkkokaupan kassatoiminnossa. Lähetämme verkkotilauksen saatuamme tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tämä on vahvistus, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Huomioithan, että tämä viesti ei ole kauppasopimuksen vahvistus. Ilmoitamme sitovasta sopimuksen hyväksymisestä joko erillisellä vahvistuksella sähköpostitse tai – jos tuote on varastossamme – toimittamalla tilauksen.

Pyydämme huomioimaan toimitusten viiveestä tai peruutuksista, että viivästys (tai tavaran toimittamatta jättäminen) johdu myyjän vaikutuspiirissä olevasta seikasta, vrt. KSL 5 luvun 10 § 1 (ja 2) momentti: Ostajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka hän kärsii myyjän viivästyksen vuoksi, jollei myyjä osoita, että viivästys johtuu hänen vaikutusmahdollisuuksiensa ulkopuolella olevasta esteestä, jota hänen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon kaupantekohetkellä ja jonka seurauksia hän ei myöskään kohtuudella olisi voinut välttää eikä voittaa.

Jos viivästys johtuu henkilöstä, jota myyjä on käyttänyt apunaan sopimuksen tai sen osan täyttämisessä, myyjä vapautuu vahingonkorvausvelvollisuudesta vain, mikäli myös mainittu henkilö olisi 1 momentin mukaan vapaa vastuusta. Sama on voimassa, jos viivästys johtuu myyjän tavarantoimittajasta tai muusta aiemmasta myyntiportaasta.”

Maksaminen

Verkkokaupan maksupalvelun tarjoajana toimii Verifone (y-tunnus 0943819-9). Verkkokaupassa maksuvaihtoehtoina on Visa ja MasterCard-korttimaksut, verkkopankkimaksut (Nordea, Osuuspankki, Danske, Bank, Oma SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Säästöpankki, Handelsbanken, Aktia, POP Pankki), ja MobilePay. Korttimaksut veloitetetaan välittömästi maksun hyväksymisen yhteydessä. Kaikki verkkokaupassa myytäviin tuotteisiin ja palveluihin lisätään arvonlisävero 25,5%

Toimitus

Postin, Matkahuollon ym. rahtitoimitukset ovat (valinnan perusteella) perilletoimituksia, eli tuotteet toimitetaan ovelta ovelle. Muita toimitustapoja ovat nouto Postin tai Matkahuollon toimipisteestä sekä nouto varastostamme. Mikäli et ole paikalla tavaroita tuotaessa, jättää Posti ja Matkahuolto paketistasi ilmoituksen, ja tilauksesi on noudettavissa lähimmästä toimipisteestä. Mininova Oy ei vastaa toimitusajasta sen jälkeen kun tuote on annettu kuljetusyhtiön kuljetettavaksi.

Emme toimita tuotteitamme jälkivaatimuksella. Toimituskulut veloitetaan laskutusasiakkailta todellisten kustannusten perusteella, ennakkomaksetuista verkkotilauksista veloitetaan verkkokaupassa mainitun/tarjotun toimituskulun perusteella. Toimituskulut veloitetaan järjestelmässämme painon perusteella. Lava ja teholavat tuote-/ pakkauskohtaisten kustannusten perusteella.

Pienpakkaus- ja toimituslisä lisätään alle 90,00 € tilauksiin 4,40€ Alv 0%. (Huomaa, että suuri osa pientuotteista (mm. Optiset CD/DVD- levyt ja kotelot, taskut, ym.) myydään mm. lavoittain tai minimissään pakkauksittain, muutaman tuotteen tilaus/toimitus ei peitä pakkaus ja keräily kulujamme). Lisärahti lisätään painavien yli 30kg tai suurien tuotteiden toimituskuluihin kattamaan tuotteiden suuremmat toimituskulut (lavarahti yht 65,- alv 0%). Suuria lisärahdillisia tuotteita ei voida lähettää Postin/matkahuollon pakettiautomaatteihin. Muut kuin verkkokaupassa maksetut tilaukset laskutetaan todellisten toimituskulujen mukaisesti. POS-tuotteet toimitetaan UPS-toimituksina, lukuunottamatta tarjous tuotteita jotka toimitetaan HML.n varastosta Matkahuollon edullisin sopimushinnoin. UPS hinnat: Normaali (Express) 17,50€ ja Express Saver 33.-€, hinnat alv 0%. Express Saver toimitus ruuhka Suomeen 1 vuorokausi, muualle Suomeen 2 vuorokautta. Normaali (Express) saapuu 3 vuorokautta +/- 1 arkivuorokausi.

Pyrimme toimittamaan edellisenä päivänä tilatut Suomen varastossa olevat tuotteet seuraavana päivänä. Muut tuotteet toimitetaan tukkurista riippuen 1-7 arkipäivän toimitusajalla. Mikäli toimitus viivästyy tästä, annamme eri ilmoituksen toimituspäivästä. Normaalit kuljetustavat eivät aiheuta lisäkustannuksia itse rahtikustannukseen, mutta erilliset kuriiripalvelut mm. UPS. DHL. ja niistä seuraavat kustannukset veloitetaan erikseen asiakkaan/tilaajan kanssa sovitulla tavalla. Toimituksia yritysasikkaille lähetetään myös asiakkaan tilaukseen merkitsemän toimitustavan/rahtisopimuksen mukaisesti.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee ollaalkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaanja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Kuluttajan on palautettava vastaanottamansa tavara viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kun kuluttaja on etämyynnissä vastaanottanut tavaran, hänellä on huolenpitovelvollisuus tavarasta peruuttamisaikana (14pv) niin kauan, kunnes hän on päättänyt pitää sen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Sinetöidyillä tuotteilla kuten tulostimien väreillä ei ole palautusoikeutta kun tuotepakkaus on avattu. Tavaran takuuaika alkaa laskun/maksukuitin päivämäärästä.

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa tavaran normaaliin käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti, on hän velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle. Palautetun tavaran arvoon vaikuttaa myös myyntipakkauksen mahdollinen vaurioituminen sekä alkuperäisestä pakkaustavasta poikeava jälleen pakkaaminen. Luonnollisesti elektroonisen laitteen käyttäminen useassa tapauksessa johtaa tuotteen arvon alentumiseen.

Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, hänen on palautettava tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä (KSL 6:17). Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa. Kuluttajan vastuulla on maksaa palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset, jos elinkeinonharjoittaja ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. (HE 157/2013) palautukset pääsääntöisesti voi lähettää Postin välityksellä jaettavaksi myyjän toimipisteeseen. Mininova Oy ilmoittaa, että ei sitoudu maksamaan palautettujen tuotteiden rahtia tapauksissa jotka eivät liity takuuseen, tuotevirheeseen tai väärän tuotteen toimittamiseen, joiden palauttamisesta on ilmoitettava ja sovittava toimittajan kanssa.

Jos tavara on sen käyttämisen- tai sinetöidyn tavaran avaamisen johdosta tullut myyntikelvottomaksi, kuluttajan on vastattava tavarasta sen koko arvolla. Eräissä tapauksissa kuluttajalla ei ole peruuttamisoikeutta, ellei siitä ole erikseen sovittu, mm. sopimuksen koskiessa tavaraa, joka valmistetaan tai tilataan ainoastaan kuluttajan tarpeisiin tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti. Mikäli kuluttaja ei ole maksanut tavaran palautuksesta aiheutuneita kustannuksia on myyjällä oikeus periä kuluttajalta tavaroiden palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot, mm. pakettilähetysseurantatunnuksen. Pakkaaminen on suoritettava huolella ja on lähettäjän vastuulla, että tuote palauttuu moitteettomassa kunnossa. Myyjä ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

Myyjän on viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran palautuksen saatuaan palautettava kuluttajalle kauppahinta (siten kun palautuksen perusteet ovat syntyneet). Huomioithan että palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttajia, yrityksillä/yhteisöillä ei ole palautusoikeutta, jos ei asiasta ole muuta sovittu. Myyjällä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin.

Peruuttamisoikeus

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä verkkokauppamme asiakaspalveluun. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Hinnat

Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin kaikissa olosuhteissa ennen toimitusta. Tämä tarkoittaa myös, että ennen toimitusta tuotteeseen kohdistuneet hintamuutokset verkkokaupassa astuvat voimaan heti. Mikäli hinta ja toimitus on tilausvahvistuksella vahvistettu ei muutokset hinnassa koske kyseisestä tilausta, ellei asiasta erikseen ole tilaajan kanssa sovittu. Pidätämme oikeuden olla toimittamatta sellaisia tuotteita joiden valmistus on päättynyt tai muusta syystä tuoteen toimittamiseen löytyy painava este, siitäkin huolimatta, että tuote mahdollisesti esiintyy verkkokaupamme sivuilla. Tällaisissa tapauksissa palautamme tilauksesta tilillemme mahdollisesti tilitetyt varat. Mahdollisesti muuttuneen yksikköhinnan johdosta on asiakkaalla oikeus perua tilaus mm. vetoamalla muuttuneeseen hintaan. Lisätietoja maksuehdoista saat lähettämällä sähköpostia ( info@mininova.fi ).

Määräalennukset; sivuillamme on käytössä määräalennukset, jotka lisätään automaattisesti ostoskoriin tilatessasi suuremman määrän tiettyä tuotetta tai useamman tuotteen valitusta tuoteryhmästä. Esimerkiksi: Tilaa 2kpl, säästä 2%. Tilaa 3kpl, säästä 3%. Tilaa 4kpl, säästä 4%. Tilaa 5kpl tai enemmän, säästä 5%. Määräalennukset eivät koske kaikkia tuotteita tai tuoteryhmiä ja ne on määritelty tarkemmin määräalennuksiin oikeuttavien tuotteiden sivuilla. Määräalennukset eivät koske myöskään valmiiksi alennuksessa olevia tuotteita.

Kaikki hinnat verkkokaupassamme ilmoitetaan ALV:n 0%. (Hinnan yhteydessä ilmoitamme sisältääkö hinta Alv 25,5%) Ennen maksutapahtumaa järjestelmä laskee/lisää ostotilaukseen Alv 25,5%

Myyjä Mininova Oy LY: (0892651-0) Alv: FI08926510

Mininova Oy:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen. Tilaajan tietoja tai muita tilaukseen liittyviä tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Shopping Cart
Scroll to Top